Június 1-jével indult el a kötelező akciózás a kereskedelmi üzletekben idehaza. Az intézkedés rendkívülinek és ideiglenesnek tekinthető, melynek célja elsődlegesen a lakosság védelme a magas árakkal szemben és a fogyasztás fenntartása. Az intézkedés keretében 20 termékkategóriában kötelesek a nagyobb árbevételű élelmiszerüzletek egy-egy szabadon választott terméket akciósan kínálni. Az intézkedés mozgatórugóin és várható hatásain felül nemzetközi példákat is bemutatunk a következő infografikán.
💾 A cikk forrásai itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt, itt és itt olvashatóak.
📲 Ez a korábbi írásunk is érdekelheti:
https://www.oeconomus.hu/oecogram/korkep-a-strandszezon-favorit-ennivaloirol/
Erdélyi Dóra makroökonómiai elemző. A Budapesti Corvinus Egyetemen diplomázott közgazdasági elemző mesterszakon. Korábban makroökonómiai elemzőként dolgozott a Magyar Kereskedelmi Banknál, mely a magyar bankrendszer egyik legrégebbi és legmeghatározóbb kereskedelmi bankja. 2022. szeptembere óta az Oeconomus senior elemzője.