Categories
Oecogram

Az e-kereskedelem térnyerése az EU-ban

A koronavírus-járványnak, lezárásoknak és karanténoknak pozitív hozadéka is volt: az online vásárlások megugrása és népszerűvé válása nemcsak az Európai Unióban, hanem idehaza is. Ugyan a járvány 2022-re lényegében már lecsengett és szigorú járványellenes intézkedések sem voltak Európában, az e-kereskedelem azonban továbbra is hódít az EU-ban. Az Eurostat friss publikációjában tette közzé a tavalyi évre vonatkozó statisztikákat az online vásárlásokkal kapcsolatban, mely szerint az EU-ban az internetet használók  75%-a vásárolt már vagy rendelt árut/szolgáltatást magáncélra, míg Magyarországon magasabb, 78,4%-os aránnyal találkozhattunk 2022-ben.

A cikk forrása itt található.

Ez a korábbi írásunk is érdekelheti:

https://www.oeconomus.hu/oecofocus/folyamatosan-emelkedik-a-mobillal-torteno-vasarlas-nepszerusege/

Senior elemző | Megjelent írások

Erdélyi Dóra makroökonómiai elemző. A Budapesti Corvinus Egyetemen diplomázott közgazdasági elemző mesterszakon. Korábban makroökonómiai elemzőként dolgozott a Magyar Kereskedelmi Banknál, mely a magyar bankrendszer egyik legrégebbi és legmeghatározóbb kereskedelmi bankja. 2022. szeptembere óta az Oeconomus senior elemzője.

Iratkozzon fel hírlevelünkre