Categories
OecoGlobus Oecogram

A közösségi média népszerűségével a fiatal generáció influenszerkedése is emelkedik

🌟A We are social és a Hootsuite összeállítása alapján míg 2012-ben világszerte összesen 1,5 milliárd közösségi média felhasználó volt, számuk 2017-re 2,8 milliárdra, 2020-ra pedig 4,6 milliárdra növekedett. Összességében elmondható, hogy minél fiatalabb korosztályról beszélünk, annál több időt töltenek a különböző közösségi média platformokon, ugyanakkor minden korosztályban jellemző, hogy a nők több időt töltenek ezzel az elfoglaltsággal. Miközben a 16 és 24 éves korosztályba tartozó nők és férfiak három óra 13 percet, illetve két óra 43 percet használják a felületeket, addig az 55 és 64 év közötti korosztálynál rendre egy óra 33 perc, illetve egy óra 18 perc ez az idő. Az Influenser Marketing Hub összesítése alapján az influenszer marketingre költött összeg világszinten rendkívül dinamikusan emelkedett az elmúlt pár év folyamán. 2016-ban 1,7 milliárd dolláros értéket tett ki, amely 2021-ig 13,8 milliárd dollárra nőtt, amely több mint nyolcszoros emelkedésnek felel meg. 2022-ben várhatóan az influenszerekre költött összeg meghaladja majd a 15 milliárd dolláros értéket. A havi szinten aktív felhasználókat tekintve a legnépszerűbb közösségi média felületnek sorrendben a Facebook, YouTube, WhatsApp és az Instagram számít. A Cloudflare 2021-es áttekintése alapján a legnagyobb forgalmat a TikTok közösségi felület tette, amely leszorította a Google-t. A TikTok a Cloudflare 2020-as összesítésében még csak a hetedik helyen szerepelt, amely jól szemlélteti a rövid videóiról híres közösségi oldal népszerűségének dinamikus emelkedését.

📱 A We are social és a Hootsuite legfrissebb, 2022 januárjában közzétett kiadványa alapján jelenleg összesen 4,6 milliárd aktív közösségi média felhasználó van a világon, amely a teljes földi populáció 58 százalékának felel meg. Egy év leforgása alatt tíz százalékkal, azaz több mint 420 millió fővel növekedett az aktív felhasználók száma. Az internetet aktívan használó népesség száma megközelíti az ötmilliárd főt, amely a teljes népesség 62,5 százaléka. Okostelefonnal a 16 és 64 év közötti lakosság 96 százaléka rendelkezik. A jelentés alapján míg naponta átlagosan közel hét órát használjuk az internetet, addig közel két és fél órát töltünk közösségi média használattal. Ráadásul már nagyobb részben, 53,5 százalékban a mobilunkat használjuk az internetezéshez.

🏆 A közösségi média felületekből származó bevételekre egyre inkább a fiatal generáció képviselői csapnak le. Az amerikai Forbes magazin évente összeállítja a legjobban kereső YouTube sztárok listáját, akik közül az első tíz helyen állók összesen közel 300 millió dollár bevételre tettek szert. A 2021-es év listájának első helyén egy 23 éves srác, MrBeast áll, aki összesen 54 millió dollárt keresett a tavalyi év során, mivel az általa készített videók nézettsége meghaladta a tízmilliárdos szintet. MrBeast többek között azzal is növelte a hírnevét 2021-ben, hogy megrendezte a saját verzióját a Netflixen világsikert elérő, dél-koreai sorozatból, a Nyerd meg az életed (Squid Game). Akit érdemes még kiemelni a listáról ő Nastya, egy hét éves, orosz származású lány, aki egy év alatt 28 millió dollár bevételre tett szert YouTube videóival. Összesen 86 millió követővel rendelkezik, és életének fontosabb eseményeiről készít prózai videókat. A Forbes listáján még egy gyermek szerepel, a tíz éves Ryan a hetedik helyen, aki négyéves kora óta szereplője az online videóknak. Ryan videói a különféle játékok értékeléséről, illetve azokkal történő játszásról szólnak, amellyel a tavalyi évben 27 millió dollár bevételt ért el. Nem csak a YouTube az egyetlen felület a fiatalok számára. Charli D’Amelio alig 17 éves, de versenytánc múltját felhasználva a TikTok közösségi média platformon tett szert hatalmas népszerűségre táncos videóival. Jelenleg több mint 133 követővel rendelkezik, és tíz milliárdnál több kedvelést ért már el tevékenységével. Mindez annak fényében kimagasló, hogy 2019-ben kezdett csak hozzá, ugyanakkor ő érte el először a felületen az 50 és a 100 millió fős követőbázist. 2021-ben 17,5 millió dollár bevételre tett szert, ezzel a médiafelület legjobban keresője.

A GlobalWebIndex 2019-es influenszer marketing trend riportja alapján a különböző hírességek követése teljesen hétköznapivá vált a társadalomban világszerte. Az influenszerekkel való kapcsolattartásra a legmegfelelőbb platform sorrendben az Instagram, Facebook és a YouTube. Az Instagram felületét kapcsolattartásra a Z generáció 64 százaléka, míg az Y generáció több mint fele használja. A Snapchat igazán a legfiatalabb generációra jellemző, mivel a Z generáció közel harmada itt is követ influenszereket, addig az Y generáció tagjainál ez az arány alig hét százalék. A jelentés kitér arra is, hogy az influenszereknél a legjellemzőbb téma valamilyen étel vagy élelmiszer reklámozása (az emberek 43 százaléka). További fontos tartalom kategóriának sorrendben a ruházat, szépségápolási termékek és az életmódhoz köthető elemek (például könyvek, vagy szabadidős tevékenységek) számítanak.

🇭🇺 Magyarországon az egyik hazai influenszerek képviseletével foglalkozó cég, a NuHeadz Talent Management egyik alapítójának elmondása alapján a bevételek függenek a követői bázis nagyságától és összetételétől is. Horváth Ádám elmondása szerint, ha egy személy egy célzott szegmensnek készít tartalmakat, ott a marketingesek számára már akár tízezer követőtől is érdekes lehet, amennyiben pedig általánosabb tartalommal, szélesebb kört szólít meg akkor inkább 70 – 100 ezer fős követői táborra van szükség. Jellemzően évek kellenek egy magyar influenszernek, hogy pénzbeli juttatást kapjon, inkább a terméktámogatás, illetve egyéb barterek a jellemzőek. A legnépszerűbb magyar influenszerek, akik 400 – 500 ezer követővel rendelkeznek, egy-egy szponzorált posztért nagyságrendileg 200 – 400 ezer forintos összeget kaphatnak, amely nem tartalmazza az ügynökök jutalékát. A Star Network Top 100 hazai YouTube csatorna listája alapján a feliratkozók száma alapján a PamKutya vezett 1,3 milliós számmal, amit a KerekMese és Fireknight99 követ rendre 845 és 793 ezer fővel. Nézettségszám alapján már más sorrend adódik, ez esetben a KerekMese a listavezető összesen 1,1 milliárd megtekintéssel, amely az egyetlen csatorna egymilliárd feletti számmal. Második és harmadik helyen a Magneoton és ZGSTUDIO Official 1 áll 926, illetve 682 milliós összesített megtekintéssel.

👍 Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.

📲 Ez a korábbi írásunk is érdekelheti:

https://www.oeconomus.hu/oecoglobus/a-maradj-otthonbol-vegul-nem-lett-gyermekszuletesi-boom-a-vilagon-magyarorszagon-azonban-tobb-gyermek-szuletik/

💾 Az adatok forrása itt található.

#Influenszer #Marketing #Megelhetes #Kozossegimedia #Fiatalok

Zsófia Németh
Külső junior kutató | Megjelent írások

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Iratkozzon fel hírlevelünkre