Categories
OecoGlobus

Digitális korban a virtuális influenszerek terjednek el?

⭐Az influenszereken keresztül történő marketingtevékenység jelentős mértékben és folyamatosan növekszik. Miközben 2019-ben nyolc milliárd dollárt költöttek a márkacégek ilyen jellegű hirdetési tevékenységre, addig várhatóan 2022-ben már 15 milliárd dollárt fordítanak majd erre a világon. Ráadásul ennek az összegnek egyre nagyobb része nem valódi emberekhez, hanem virtuálisan megalkotott „személyekhez” kerül.

📱 A közösségi média világszintű elterjedése, a szelfik készítése és az internet kiterjedése életre keltette az influenszereket. Egyes cégek marketing osztályai a világ valamennyi pontján egyre többet dolgozik együtt azokkal a véleményformálókkal, akik többtízezer, százezer vagy éppen milliós követői bázissal rendelkeznek. Egy tipikus együttműködés során egy adott vállalat termékét vagy szolgáltatását népszerűsíti a véleményformáló az őt követő népes tábor számára. Jellemzően egy-egy kép vagy rövid videós üzenet formájában teszi közzé a nagyközönség számára a véleményét az adott termékről. Virtuális influenszerek már az új típusú koronavírus járványt megelőzően is jelen voltak a világunkban. Ugyanakkor a COVID-19 megjelenése óta a hús-vér személyekkel történő márka és brandépítési munka meglehetősen nehézzé vált.

👩 Seraphine egy rózsaszín hajat viselő virtuális influenszer, aki közel 400 ezer követővel rendelkezik Instragam-on. A követők száma akkor kezdett el leginkább növekedni, amikor a karaktert megalkotó Riot Games cég bejelentette, hogy ők alkották. Annak ellenére, hogy Seraphine nem valós személy, a koronavírus járvány kezelése során kiemelten fontos maszkhasználatot is támogatja azáltal, hogy több olyan képet oszt meg, amelyen maszkot visel. Seraphine csak egy a 125 aktív virtuális véleményformáló között, amelyből 50 júniust megelőző 1,5 év során került létrehozásra a közösségi médiában. Ezen felül a YouTube video-megosztó oldalon több mint ötezer ilyen karakter található. Jellemzően digitális ügynökségek keltik őket életre.

💰 A virtuális véleményformálók között a listavezető Lil Miquela, aki modellként olyan neves luxus divatmárkákkal dolgozik együtt, mint a Calvin Klein vagy a Prada. Összesen 2,8 millió fős követői bázissal rendelkezik az Instagram közösségi média felületen. Egy-egy tartalommegosztásért közel 8 500 dollárt tehet zsebre az őt megalkotó. Várhatóan ebben az évben közel 11,7 millió dolláros bevételt ér el tevékenységével. Ezzel párhuzamosan rengeteg hús-vér véleményformáló bevétel nélkül maradt a koronavírus járvány során, mivel a határzárok miatt a turizmus és az utazási lehetőségek nem, vagy csak korlátozottan érhetők el világszerte.

📈 Szakértők szerint akármennyire is nem valóságosak ezek a virtuális influenszerek, üzleti szempontból egyre növekvő és valódi jelentőséggel bírnak. A legfontosabb hosszútávú előnyei a virtuális véleményformálóknak Christopher Travers szerint az, hogy sokkal olcsóbb és megbízhatóbb az alkalmazásuk. Azonkívül, hogy egyszerre több helyen vagy eseményen is részt tudnak venni egy időben az, hogy az idő előrehaladtával nem öregszenek és nem is tudnak meghalni.

🇭🇺 Magyarországon is egyre több tartalmat látni a közösségi oldalakon, amelyeket influenszerek osztanak meg. A koronavírus járvány miatt sok véleményformáló nehézségbe ütközött, ráadásul a cégek által megkövetelt tartalmakat otthonaikban kellett elkészíteniük. Ugyanakkor a cégek egyre inkább nyitnak itthon is a digitális értékesítésre, így hosszú távon az influenszereken keresztül történő marketingtevékenység erősödése várható. A magyar influenszerek főbb bevételi forrása a termékelhelyezés, vagyis egy hirdetni kívánt terméket vagy akár szolgáltatást beépítik egy Instagram, Facebook posztba vagy akár egy YouTube videóba. A Nudheaz szerint, azok a hazai influenszerek, akik 400 – 500 ezer követővel rendelkeznek, egy szponzorált posztért akár 200 000 – 400 000 Ft-ot is elkérhetnek, míg a legsikeresebb YouTube videósok akár több millió forintot is. A SAKKOM kutatásából kiderült, hogy az itthoni legkedveltebb videósok a 10-29 évesek véleménye szerint, a TheVR, Szirmai Gergely és Dancsó Péter.

👍 Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.

📲 Ez a korábbi írásunk is érdekelheti: http://www.oeconomus.hu/oecoglobus/erdekes-karriervaltasi-kiserlet-a-repulogep-pilotaknak/

#Digitalis #Influencer #Virtualis #Korona

💾 A cikk linkje: https://www.bloomberg.com/news/features/2020-10-29/lil-miquela-lol-s-seraphine-virtual-influencers-make-more-real-money-than-ever

Zsófia Németh
Külső junior kutató | Megjelent írások

Iratkozzon fel hírlevelünkre

Iratkozzon fel hírlevelünkre