🍲 Az Egyesült Királyságban és Írországban működő Deliveroo-nál több mint kétszeresére növekedett az ételrendelések száma 2021 első félévében, ezzel a vállalat megközelítette a 150 milliós darabszámot. A Deliveroo 26 százalékos részesedéssel a harmadik legnagyobb piaci szereplőnek számít az Egyesült Királyságban, az első két helyen a Just Eats (45 százalék) és az Uber Eats (27 százalék) állnak. Az ételrendelési platform beszámolója alapján 2020 első félévéhez képest a rendelésszám az első hat hónapban már 110 százalékkal került feljebb annak ellenére, hogy a járványügyi helyzet javulásával sok étterem, illetve bár visszaállt a normális működésre. Az elmúlt hónapokban a cég közel tízezer új partnerrel kötött együttműködést, ezzel közel 30 százalékos növekedést produkált. A növekedést az is táplálja, hogy a COVID-19 hatására az emberek nyitottabbak lettek az online élelmiszer vásárlására is. Nem csak a vendéglátóipari partnerek száma, de az ügyfélszám is jelentősen megugrott a Deliveroo-nál. A havonta aktív ügyfelek száma 2020 első negyedévi 3,7 millió főről 2021 második negyedévére 7,8 millió főre emelkedett. A brit cég sikereit látva a hazai Netpincér tulajdonosa, a Delivery Hero is 5 százalékos tulajdonosi részesedést szerzett 2021 augusztus elején.
📲 Nemcsak az ételrendelések száma, de az applikációban eltöltött felhasználói idő is növekedett a pandémia során. A Google Play adatai alapján az európai ételrendelő alkalmazásokban eltöltött idő átalagosan több mint 50 százalékkal növekedtek 2020 folyamán. Az aktivitás növekedését jól szemlélteti, hogy a legnagyobb alkalmazásokban eltöltött havi átlagos idő meghaladta a 23 percet 2020 utolsó negyedévében. Németországban az olyan alkalmazásokban, mint például a Foodpanda használatával a felhasználók kiugró, átlagosan 28 percet töltöttek el egy hónapban.
🇭🇺 Magyarországon is erőteljesen bővült az ételrendelések száma az új típusú koronavírus járvány miatti lezárások és étterem bezárások közepette. Az egyik népszerű alkalmazást, a NetPincért használó ügyfelek száma a pandémia előtti közel egymillió főről 1,5 millióra növekedett 2021 első negyedévéig. Tavaly a NetPincér több mint 2500 fővel növelte a futárok számát annak érdekében, hogy a hirtelen megugró keresletet megfelelően ki tudja elégíteni. 2020-ban a NetPincér alkalmazásán keresztül leadott rendelések átlagos értéke négyezer, míg a Wolt felületén ötezer forint volt. Az éttermek házhoz rendelését a pandémia alatt az a kormányzati intézkedés is segítette, hogy a 27 százalékos áfakulcsot 5 százalékra mérsékelték. Az áfacsökkentésről szóló rendeletet 2020. novemberében tették közzé és egészen 2021. augusztus 1-ig tartott az alacsony adóteher. Egyelőre nincsen jele annak, hogy a korábbi adóteher könnyítés megszüntetése érdemben visszavetné idehaza a magyarok pandémia alatt felerősödő ételrendelési szokásait.
👍 Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.
📲 Ez a korábbi írásunk is érdekelheti:
http://www.oeconomus.hu/oecoglobus/a-sport-es-az-egeszseges-eletmod-pozitiv-gazdasagi-hatasa/
💾 Az ábra forrása itt található.
#Etelrendeles #Hazhozrendeles #Online #COVID19
Nándor a Budapesti Corvinus Egyetemen diplomázott pénzügy mesterszakon. Több mint nyolc év munkatapasztalattal rendelkezik multinacionális vállalatoknál, főleg pénzügyi és stratégiai tanácsadási területeken. Mélyreható tapasztalattal rendelkezik iparági és stratégiai elemzések készítésében. Elemzéseiben főként a digitális transzformációra, pénzügyi és energetikai szektorokra koncentrál.