🇺🇸 Az Amerikai Egyesült Államokban a tehetősebb állampolgárok jobb pénzügyi helyzetben találták magukat, mint az átlagos családok. Egyfajta “K” alakú gazdaság kezd kialakulni, amiben a szegényebb népesség súlyosabb károkat szenved el, miközben a tehetősebbek vagyona tovább növekszik. A Statista 2020 november végi adatai alapján az amerikai milliárdosok vagyona átlagosan 34 százalékkal (közel 1 000 milliárd dollárral) növekedett januárhoz képest.

🎁 A Fortune és Civis Analytics több mint 10 ezer felnőttet kérdezett meg 2020 szeptember és novembere között. A megkérdezettek 29 százaléka mondta, hogy többet tervez költeni az idei ünnepek kapcsán, miközben 30 százalék kevesebb összegből gazdálkodik. A legnagyobb jövedelemmel rendelkező családok (ahol az éves jövedelem meghaladja az évi 150 ezer dollárt) 46 százaléka tervez többet költeni idén, miközben a legkevesebb jövedelemmel (kevesebb 25 ezer dollár) rendelkező háztartásoknál ez az érték alig 21 százalék. Az ünnepi költéseket a legtehetősebbek alig 20 százaléka tervezi, miközben a legszegényebbek közel 40 százaléka vélekedik ugyanígy.

🇭🇺 Magyarországon a GKI Digital felmérése alapján a megkérdezettek 86 százaléka részben vagy egészben az online ajándékvásárlás mellett dönt. A magyarok a weben átlagosan 52 ezer forintot terveznek költeni idén karácsonykor, elsősorban a szűk családtagok számára. Összértékben ez több mint 8 százalékos éves növekedésnek felel meg 2019-hez képest. Ugyanakkor a tavaly évi átlagos 8 fő helyett idén csak átlagosan 5-6 fő számára tervezünk ajándékot vásárolni. Továbbra is az egyik legnépszerűbb karácsonyi ajándéknak a ruhanemű minősül.

👍 Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.

📲 Ez a korábbi írásunk is érdekelheti: http://www.oeconomus.hu/oecogram/a-karacsonyi-vasarlasban-is-eroteljesebbe-valik-az-e-kereskedelem/

💾 Az eredeti cikk itt olvasható.

#USA #Koltekezes #Ajandekozas #COVID19 #Korona