🔎A Citi és a Plan International gyermekjogi szervezet által közzétett új kutatási jelentés szerint a fejlődő országokban a lányok középiskolai tanulmányaiba történő befektetés, átlagosan 10%-kal növelheti a GDP-t. A tanulmány alapján nyolc olyan feltörekvő gazdaságú országot vettek figyelembe, mint például India és Egyiptom, valamint olyan hátrányos helyzetű országokat is, mint El Salvador és Uganda.

💸 „Azt gondoljuk, hogy a teljes befektetés, amire naponta szükség van az nagyjából 1,5 dollár lányonként, ami kevesebb mint egy csésze kávé” mondta Ying Qin, a Citi elemzője. A jelentés szerint 2030-ra közel háromszoros megtérülés várható, amely több, mint más befektetések esetében. Az infrastruktúra a Citi modellje szerint csak kétszeres hozamot tudna produkálni.

👧 Világszerte összesen 130 millió lány nem jár iskolába, valamint az UNESCO szerint, 11 millió lány az új típusú koronavírus járvány miatti válság után nem is biztos, hogy visszamehet tanulni. Anne-Birgitte Alberctsen, a Plan International vezérigazgatója szerint „a COVID-19 utáni állapot helyreállításának terve szerint elsődleges a lányok tanulmányába és jólétébe való befektetés, ugyanis ezek segíthetik, hogy a közösség és a gazdaság jobb és erősebb legyen”.

📈 A fejlődés érdekében lényeges a több irányú befektetés. Fontos, hogy a magánszektor, a kormány és a jótékonysági szervezetek is kivegyék a részüket a támogatások során. Minél átfogóbb és sok összetevőből áll a befektetés, annál jobb az eredmény a lányokra nézve.

🇭🇺 Magyarországon 1998-óta folyamatosan nőtt a magasabb iskolai végzettséggel rendelkező nők és férfiak száma a teljes lakosságon belül. 2010-ben az egyetemi vagy mesterképzéssel rendelkező nők száma (235,1 ezer) még alulmaradt a férfiakétól (269,8 ezer). 2019-re a KSH statisztikáiból kiderül, hogy ezzel a végzettségi szinttel már 354,1 ezer férfi, illetve 367,5 ezer nő rendelkezett. A nők esetében az általános iskola 8. osztálya vagy ennél kevesebb végzettség esetében következett be a legjelentősebb fejlődés az elmúlt húsz évben. 1998-ban még több mint 1,95 millió nő tartozott ebbe az iskolai végzetségi kategóriába, miközben 2019-re alig 858,7 ezer nő sorolható ide (közel 60 százalékos csökkenés). A nők az évtizedek alatt egyre inkább a felsőfokú végzettség felé orientálódtak.

👍Ha tetszett a poszt, kérjük, támogasson minket azzal, hogy kedveli vagy követi az Oeconomus oldalt. Naponta jövünk új tartalommal.

💾 Az eredeti cikk itt olvasható.

📲 Ez a korábbi írásunk is érdekelheti.

#gdp #COVID-19 #iskola #befektetes #lanyok